فرایند طراحی محصول
- دوشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۱۴ ب.ظ
فرایند طراحی محصول تا تولید شامل چهار مرحله اصلی است: جمع آوری اطلاعات، طراحی، مهندسی و تولید. هیچ دو محصولی مانند هم نیستند، از این رو برای هر پروژه نیاز به طراحی روندی متناسب با آن پروژه است.
جمع آوری اطلاعات
تحقیقات و درک مصرف کننده
هدف:
جمع آوری و بررسی اطلاعات مربوطه و بکارگیری آنها به گونه ای که به پیشبرد تحقیقات کمک کند.
روش:
تحقیقات بصری و میدانی، مطالعات مردم شناسی،
تحقیقات و آنالیزهای تحقیقات بصری و میدانی تحقیقات و آنالیزهای تجربی،
پرسشنامه و مصاحبه، تحقیقات گروهی، نموداری، رفتار شناسی، فرصت شناسی و
سناریو نویسی
طراحی
هدف:
توسعه طیف متنوعی از طرح های اولیه و ایده پردازی به گونه ای که با اهداف پروژه هم راستا باشند.
روش:
طوفان مغزی، طراحی ، ماکت سازی، طراحی گرافیکی، مدل سازی سه بعدی، ارزیابی ارگونومیکی، طراحی عملکردی
مهندسی
هدف:
طراحی جزییات بر اساس مسائل فنی
روش:
- ۹۴/۰۲/۲۸